Konfirmasjon

Hva er konfirmasjon i Hånes frikirke?

Konfirmasjonstiden er en unik anledning til å utforske livets store spørsmål. Vi jobber for at dette skal bli et helt spesielt år for konfirmantene. Gjennom konfirmantåret vil vi følge et opplegg som heter «Alpha Ung». Det er et solid og spennende opplegg som på en relevant måte gir konfirmantene kunnskap og kjennskap til kristen tro og mulighet til å utforske temaer som blant annet; tro og vitenskap, identitet og selvfølelse, misjon og nestekjærlighet og hvem er Jesus?

Når

Konfirmantene samles annenhver onsdag kl 13.30 – 15.30 gjennom hele skoleåret.

Hva

På samlingene blir det mat, undervisning, lek og samtaler i mindre grupper. Innimellom vil vi møte konfirmanter fra andre frikirker i området til noen fellessamlinger. I tillegg vil vi ha noen «annerledes-ganger» med gøye aktiviteter!

Viktige datoer

.

Foreldremøte for konfirmanter 24/25: onsdag 28. februar 2024 kl. 19.30 – 20.30.

Første samling:

Presentasjonsgudstjeneste:

Sommerleiren: August 2025

Konfirmasjonsgudstjeneste: Lørdag 23. august 2025

PRIS

kr. 4150,- for hele året inkludert materiell, bibel og sommertur til Evjetun

Man trenger ikke være medlem i Frikirken for å være med på dette konfirmantopplegget!

Turer

Årets høydepunkt er utvilsomt konfirmantleiren på Evjetun siste uka i skoleferien, uke 32 eller 33. Leiren arrangeres i samarbeid med alle frikirkene på Sørlandet. Ellers vil det bli gitt mulighet til å bli med på turer i regi av vårt ungdomsarbeid FRIK.

SPØRSMÅL

Finner du ikke det du leter etter, ta kontakt med Awin Holm på awin.holm@haanesfrikirke.no

Andre arrangementer konfirmantene kan være med på finner dere på Frik Hånes sin facebook eller instagram side.

Påmelding 2024-2025