Disippelhus

Bli Med

Være med i et Disippelhus? Følg lenken nedenfor.
Vil du vite mer om Disippelhus? Les videre.

Hvorfor disippelhus?

Overgangen til en en ny fase kan være utfordrende; flytting, ny skole, jobbskifte, nye venner og studietilværelse. Du er på vei inn i en ny virkelighet og det er bare du som former hvordan det nye livet skal se ut. Troen er sårbar i disse overgangene.

Tro er alltid knyttet til oss som enkeltpersoner, et fellesskap og oppdraget vårt. Vi tror at kunnskap og handling sammen er med å forme en integrert tro. En tro som følger med i ulike faser og overganger. Da blir troen mobil. Den flytter med deg.

HVA?

Med Disippelhus ønsker Frikirken å følge deg i denne prosessen. Vi vil investere i deg, dine gaver og dine evner. Vi tror på deg og vil støtte deg i ditt daglige disippelliv. Vi hjelper deg og de du bor med til å sammen sette fokus på Gud, menneskene rundt dere og tjene inn i en menighet.

Hvordan?

I et Disippelhus ønsker vi at dere skal være tett på Jesus og tett på livet. En
Disippel er en etterfølger av Jesus. En som har Jesus som forbilde og søker etter å bli mer lik ham. En disippel forholder seg til tre pulsslag i hverdagen:

Rytme

Gud hver dag: La nærhet til Jesus og bønn være en naturlig del av dagen din.
Hviletid: Skap faste pusterom i uka hvor du gir slipp på hverdagsstresset.

Felleskap

Et lite fellesskap: Del troen din, gleder og utfordringer. Be sammen.
Et stort fellesskap: Delta i kirken. Som Disippelhus følges du opp av en Frikirke.

Oppdrag

Bygg menighet: Bruk dine gaver til å bidra i menighetens arbeid.
Velsigne din neste: Invester i menneskene Gud har plassert i livet ditt.

En hjelp til å leve disippellivet

Hånes frikirkes disippelhus ligger i Epleveien. Vi kaller det «kjernehuset»
Vi ønsker å hjelpe de som bor i huset til å leve ut noen kjerneverdier og praksiser
som fører til et liv tett på Jesus og tett på livet.

• Vi vil investere i deg, dine gaver og dine evner.
  • Vi tror på deg og vil støtte deg i ditt daglige disippelliv og tilbyr en personlig medvandrer.
  • Vi hjelper deg og de du bor sammen med til å sette fokus på Gud, mennesker rundt dere og å tjene i menigheten.

Vertskap for kjernehuset

Linda og Øivind Augland bor i «Eplehuset», Epleveien 26 som er nabohuset til «kjernehuset» Epleveien 24. De vil være voksen host for disippelhuset. Linda og Øivind ledet teamet som startet Hånes Frikirke, har 4 barn i alder 19-25 år og trives godt sammen med ungevoksne. Øivind er ledende pastor i Hånes Frikirke og leder menigheten sammen med et team. Sammen har Øivind og Linda betydd mye for mange unge ledere gjennom de siste 25-30 årene. En del av disippelhuset er å spise middag sammen i Epleveien 26 der andre ungdom også inviteres inn.

Menigheten som vertskap

Du vil også bli utfordret til å være delaktig i Hånes Frikirke. Hånes Frikirke er spennende generasjonsmenighet med en ung stab som ønsker å være involvert i det som skjer i disippelhuset.
Sammen tilrettelegger vi for at tiden i «Kjernehuset» skal bli best mulig.

Peter Nasralla – Musikkarbeider

Henrik Timenes – Administrativ leder

Ingunn Magnus – Familiearbeider

Innhold i "kjernehuset"

• Ukentlig fellesskap i huset og annenhver uke middag i nabohuset.
  • Tjeneste inn i lokal menighet og delaktighet i gudstjeneste.
  • Oppstartsamling for å riste oss sammen, ledet av ledere i Hånes Frikirke.
  • Ett år av gangen, med mulighet for å bo der flere år.
  • Mulighet for en medvandrer gjennom Hånes Frikirke.

Hva "Kjernehuset" kan tilby og pris

«Kjernehuset» består av fem soverom, to bad, vaskerom, stue og loftstue, samt parkering til to biler. Huset ligger kort vei til fotballbane (Hånni banen), butikk, og busstopp med buss til Universitetet i Agder, Ansgarskolen, Sørlandsparken m.m.

For å bo i kjernehuset, betaler du Kr. 3500 i mnd. + strøm.

• Eget rom i et hus sammen med fire andre studenter.
  • Internett er inkludert i prisen.
  • En fellesskapsmiddag i uken.